Myyjäksi

Valmistaako yrityksesi lastenvaatteita, -tarvikkeita tai sisustustuotteita Suomessa? Tule mukaan!

  • HIP-designkuja Hämeenlinna, elokuu 2018 – Ilmoittautuminen/myyjähaku alkaa keväällä 2018 erikseen ilmoitettavana ajankohtana
  • Lastenvaatekarnevaali Helsinki, 13.10.2018 – Ilmoittautuminen/myyjähaku alkaa 1.3.2018 klo 7.00.

Luethan tämän sivun lisätiedot, ennen kuin täytät ilmoittautumislomakkeen.

Brändit ja kotimainen tuotanto tutuiksi

  • Myyjät listataan ja esitellään lyhyesti verkkosivuilla. Myyjälista linkkeineen löytyy myös Facebook-tapahtumasta.
  • Kukin merkki mainitaan Facebook-tapahtuman ja/tai Instagram-syötteen postauksissa vähintään kerran ennen tapahtumaa
  • Brändien oma materiaali, etenkin, ennakkoon jaettavat kuvat, ovat tärkeässä roolissa.
  • Arvontoihin osallistumalla yritys voi lisätä tunnettuuttaan ennen tapahtumaa.
  • Tapahtumaa markkinoidaan toki myös mm. lehdistötiedottein.

Vastuullisten merkkien ostajat ja tekijät kohtaavat

  • Jokaisen myytävän tuotteen on oltava Suomessa tehty.
  • Lastenvaatekarnevaali saa liikkeelle vanhemmat, kummit ja kaimat, joita vaatteiden ja tarvikkeiden alkuperä kiinnostaa. Kävijät arvostavat myös ympäristövastuullisuutta.
  • Somekanavia seuranneet tietävät jo valmiiksi, minkälaisia tuotteita on myynnissä, ja ovat jo ehtineet harkita ostosten tekoa.
  • Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy.

Tietoa ja ohjeita: Lue nämä ennen ilmoittautumista

Paikat ja hinnat
  • Kaikki Helsingin myyjäpaikat sisältävät yhden pöydän. Voit mainita lomakkeen lisätiedoissa, jos et tahdo pöytää paikallesi.
  • Rekit ja muut myyntikalusteet tulee tuoda paikalle itse. Huomaathan, että kaikkiin paikkoihin ei mahdu pöydän lisäksi rekkiä.
  • Myyntipaikkojen valikoima, hinnat ja mitat vaihtelevat tapahtumakohtaisesti.
  • Paikan kulmat on merkattu lattiaan. Ethän ylitä oman paikkasi rajoja, kiitos!
  • Paikan voi jakaa. Jos haluatte kaksi erillistä laskua, lisäämme kumpaankin laskuun laskutuslisän 5 € + ALV 24 % / lasku.
  • Lomakkeen lisätietokentässä voi mm. toivoa, kenen lähelle haluaa oman paikkansa, tai kertoa, kenen kanssa haluaa jakaa paikan.
Miten paikat jaetaan, jos ilmoittautujia on paljon?
  • Helsingissä 7 ensimmäistä paikkaa varataan kriteerit täyttäville myyjille nopeusjärjestyksessä.
  • Sen jälkeen ilmoittautuneille tarjotaan myyntipaikkoja tapahtuman monipuolisuus ja eri tyyppisten tuotteiden (asusteet, vaatteet, sisustustuotteet…) tarjonta huomioiden. Tämä eri ole paremmuus- tai makukilpailu, vaan kyse on valikoimasta: omat innovaatiot ja design ovat arvokkaita. Kerrothan jo ilmoittautumislomakkeella selkeästi, miten yrityksesi erottuu tuotteillaan muista, ja mainitsethan yrityksen somekanavista sekä markkinointikuvista. Hyvälaatuiset markkinointikuvat ovat tärkeitä.
  • Ilmoittautumisen jälkeen odota vahvistusta, joka tulee sinulle noin viikon kuluessa.
Arvonnat

 

  • Tapahtumaa edeltävän 2 kk aikana arvotaan rajattu määrä Karnevaalikuponkeja eli alennuslipukkeita tapahtuman kävijöille.
  • Arvonnat toteutetaan Facebookissa tai Instagramissa, ja niihin osallistutaan kommentoimalla tai tykkäämällä arvontapostausta.
  • Yleisiä alennuslipukkeita ei ole, vaan arvottava Karnevaalikuponki kohdistuu aina tietyn yrityksen tuotteisiin.
  • Samassa arvonnassa voidaan arpoa useamman merkin alennuslipukkeita.
  • Me tuotamme materiaalin, suoritamme arvonnan ja toimitamme voittajalle Karnevaalikupongin, jossa nimetty yritys on mainittu.
  • Karnevaalikupongin voi käyttää ainoastaan paikan päällä, nimetyssä tapahtumassa. Voittaja esittää Karnevaalikuponkinsa myyjälle, ja myyjä antaa hänelle 30 euron alennuksen ostoksesta.
  • Arvontoihin osallistuminen on yrityksille vapaaehtoista. Se ei nosta myyjäpaikan hintaa. Myyjä sitoutuu ainoastaan tarjoamaan 30 euron alennusedun voittajalle tapahtumassa.
Erillinen blogijuttu

 

  • Vilppumedialta voi tilata Lastenvaatekarnevaalin sivuille sisältöyhteistyönä blogiartikkelin, jossa on esitelty esimerkiksi merkin tai ajankohtaisen malliston tarina. Tämän lisämarkkinoinnin hinta on 100 € + alv 24 %. Palvelu sisältää haastattelun (puhelimitse, ellei toisin sovittu), tekstin tuotannon (pituus n. 1000 merkkiä) ja julkaisun lastenvaatekarnevaali.fi:ssä. Kuvituksena käytetään yrityksen omia kuvia (ellei toisin sovittu). Artikkelin alussa mainitaan, että se on tuotettu yhteistyössä yrityksen kanssa.
  • Artikkeli nousee etusivun uutisvirtaan. Kerran julkaistua juttua voidaan jakaa ilman eri veloitusta myös myöhemmin, jos sama yritys osallistuu tapahtumiin uudelleen. 
Kotimaisuus

 

  • Tapahtumaan ilmoittautuessaan myyjät sitoutuvat myymään Lastenvaatekarnevaalissa vain Suomessa valmistettuja tuotteita. Esimerkiksi vaatteen pitää olla Suomessa ommeltu, lelun tai korun pitää olla Suomessa koottu. Jos voit mainostaa tuotetta lauseella ”Made in Finland”, voit tuoda sen myyntiin.
  • Vaikka yrityksesi edustaisi myös ulkomailla valmistettavia tuotteita, tuo mukaan tapahtumaan ainoastaan kotimaassa valmistettua.
Myytävät tuotteet

 

  • Kävijät odottavat löytävänsä tapahtumasta lastenvaatteita, -asusteita, -tarvikkeita tai leluja. Vastaathan odotuksiin?
  • Muitakin tuotteita (kuten aikuisten vaatteita / äitiystarvikkeita) saa tuoda myyntiin.
Valot ja sähkö

 

  • Tiloissa on yleisvalaistus. Mahdolliset lisävalaisimet tulee tuoda paikalle itse.
  • Lomakkeella voit ilmoittaa, jos tarvitset paikallesi sähköä, esimerkiksi maksupäätelaitteiden latausta tai omaa spottivaloa varten. Lisähinta sähköstä on 20 € + alv 24 %. Jatkojohtojen käyttö on turvallisuussyistä sallittua vain ns. ”sähköllisillä” paikoilla.
Kellonajat
  • Lastenvaatekarnevaali on avoinna yleisölle klo 10-16. Myyjät pääsevät sisään 1 – 1,5 h ennen tapahtuman alkua ja tapahtuman päätyttyä poistumiseen on varattu saman verran aikaa.
Roskat
  • Myyjien tulee viedä kaikki omalla myyntipaikalla syntynyt jäte mukanaan. Tapahtuma ei järjestä esimerkiksi pahvinkeräystä.
Maksu- ja peruutusehdot
  • Laskutus tapahtuu oletuksena yhdessä erässä ja lasku lähetetään sähköpostitse.  Helsingin kohdalla voit valita laskutuksen myös kahdessa erässä, jolloin toisesta erästä maksetaan käsittelymaksu 10 € + ALV 24 %.
  • Helsingin tapahtuman osallistumismaksu lisäpalveluineen erääntyy heinäkuussa 2017. Myyjät julkaistaan elokuun alussa. Verkkosivuilla ja Facebookissa ilmoitetaan ainoastaan ne myyjät, joiden (ensimmäisen erän) maksu on saapunut.
  • Osallistumisen peruuttaminen ja osallistumismaksun palauttaminen on mahdollista viimeistään 1 kk ennen tapahtumaa (varmista tarkka päivämäärä kunkin tapahtuman lomakkeelta). Perimme toimistokuluina 15 % osallistumismaksusta. Kun tapahtumaan on aikaa alle 1 kk, osallistumismaksua ei palauteta.
  • Vilppumedia (tapahtuman järjestäjä) ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka aiheutuvat, jos tapahtuma joudutaan perumaan tai siirtämään toiseen ajankohtaan ylivoimaisen, järjestäjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevan esteen vuoksi (force majeure).
Vakuutukset

 

  • Järjestäjä ottaa yleisen tapahtumanjärjestäjän vakuutuksen. Myyjä vakuuttaa itse omat tuotteensa varkauden tai vahingon osalta.
Muut ehdot

 

  • Myyjät vastaavat tapahtumassa itse tuotteidensa myymisestä. Lastenvaatekarnevaali ei ole osallisena kaupankäynnissä, ja myyjät vastaavat itse siitä, että tuotteet ovat turvallisia ja lainsäädännön mukaisia.
  • Jokainen myyjä maksaa toimintansa mukaiset verot sekä muut asiaan kuuluvat kulut. Asiakkaan on pyydettäessä saatava kuitti ostoksistaan. Tämä koskee myös myyjiä, jotka maksavat ainoastaan tuloveroa.

 Kiinnostuitko? Ota yhteyttä tai tule backstagelle

Voit liittyä Facebookissa suljettuun ryhmään ”Lastenvaatekarnevaalin backstage”. Ryhmä on tarkoitettu kaikille yrittäjille, joita Lastenvaatekarnevaali kiinnostaa. Ryhmässä voit myös keskustella toisten yrittäjien kanssa. Yhteydenotto tai ryhmään liittyminen ei sido sinua mihinkään.

Kuka tapahtumaa järjestää?

Lastenvaatekarnevaalin takana on Vilppumedian  Anna Vikström apujoukkoineen. Anna on helsinkiläinen, kokenut tapahtumajärjestäjä. Lue lisää.

Ota yhteyttä: anna@vilppumedia.fi, 040 416 2516.