Myyjäksi

Valmistaako yrityksesi lastenvaatteita, -tarvikkeita tai sisustustuotteita Suomessa? Tule mukaan!

  • Lastenvaatekarnevaali / HIP-designkuja Hämeenlinna, la 4.8.2018. Tämä hyväntuulinen ulkotapahtuma järjestetään jo kolmatta kertaa yhteistyössä Lasten taidefestivaali Hippaloiden kanssa. Ilmoittautuminen/myyjähaku TÄLLÄ LOMAKKEELLA
  • Lastenvaatekarnevaali Helsinki 2018 – Ennakkotiedoista poiketen tapahtumaa ei järjestetä. Seuraava erillinen sisätilojen Lastenvaatekarnevaali on Tampereella lokakuussa 2019.

Nämä lisätiedot koskevat sekä HIP-designkujaa että muita Lastenvaatekarnevaali-tapahtumia, ellei erikseen toisin mainita. Luethan tämän sivun lisätiedot, ennen kuin täytät ilmoittautumislomakkeen.

Brändit ja kotimainen tuotanto tutuiksi

  • Myyjät listataan ja esitellään lyhyesti verkkosivuilla. Myyjälista linkkeineen löytyy myös Facebook-tapahtumasta.
  • Kukin merkki mainitaan Facebook-tapahtuman ja/tai Instagram-syötteen postauksissa vähintään kerran ennen tapahtumaa
  • Brändien oma materiaali, etenkin, ennakkoon jaettavat kuvat, ovat tärkeässä roolissa.
  • Arvontoihin osallistumalla yritys voi lisätä tunnettuuttaan ennen tapahtumaa.
  • Tapahtumaa markkinoidaan toki myös mm. lehdistötiedottein.

Vastuullisten merkkien ostajat ja tekijät kohtaavat

  • Jokaisen myytävän tuotteen on oltava Suomessa tehty.
  • Tapahtuma saa liikkeelle vanhemmat, kummit ja kaimat, joita vaatteiden ja tarvikkeiden alkuperä kiinnostaa. Kävijät arvostavat myös ympäristövastuullisuutta.
  • Somekanavia seuranneet tietävät jo valmiiksi, minkälaisia tuotteita on myynnissä, ja ovat jo ehtineet harkita ostosten tekoa.
  • Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy.

Tietoa ja ohjeita: Lue nämä ennen ilmoittautumista

Paikat ja hinnat
  • HIP-designkuja 4.8.2018, paikkojen hinnat:
    • Paikka katoksessa, 2 x 2 m – 115 €
    • Paikka katoksessa, 4 x 2 m – 150 €
    • Ruutu (oma katos), 2 x 2 m – 80 €
    • Ruutu (oma katos), 3 x 3 m – 115 €
    • Kaikkiin hintoihin lisätään ALV 24 %
  • Sisätapahtumassa (Tampere) myyjäpaikat sisältävät yhden pöydän. Voit mainita lomakkeen lisätiedoissa, jos et tahdo pöytää paikallesi. Ulkotapahtumassa (Hämeenlinna) pöydän voi varata paikalleen erilliseen hintaan.
  • Rekit ja muut myyntikalusteet tulee tuoda paikalle itse. Huomaathan, että kaikkiin paikkoihin ei mahdu pöydän lisäksi rekkiä.
  • Myyntipaikkojen valikoima, hinnat ja mitat vaihtelevat tapahtumakohtaisesti.
  • Paikan kulmat on merkattu lattiaan / maahan. Ethän ylitä oman paikkasi rajoja, kiitos!
  • Paikan voi jakaa. Jos haluatte kaksi erillistä laskua, lisäämme kumpaankin laskuun laskutuslisän 5 € + ALV 24 % / lasku.
  • Lomakkeen lisätietokentässä voi mm. toivoa, kenen lähelle haluaa oman paikkansa, tai kertoa, kenen kanssa haluaa jakaa paikan.
Miten paikat jaetaan, jos ilmoittautujia on paljon?
  • Osa ensimmäisistä paikoista varataan kriteerit täyttäville myyjille nopeusjärjestyksessä. Hämeenlinnan HIP-designkujalla 2018 tämän kiintiön suuruus on 10 paikkaa.
  • Sen jälkeen ilmoittautuneille tarjotaan myyntipaikkoja tapahtuman monipuolisuus ja eri tyyppisten tuotteiden (asusteet, vaatteet, sisustustuotteet…) tarjonta huomioiden. Tämä eri ole paremmuus- tai makukilpailu, vaan kyse on valikoimasta: omat innovaatiot ja design ovat arvokkaita. Kerrothan jo ilmoittautumislomakkeella selkeästi, miten yrityksesi erottuu tuotteillaan muista, ja mainitsethan yrityksen somekanavista sekä markkinointikuvista. Hyvälaatuiset markkinointikuvat ovat tärkeitä.
  • Ilmoittautumisen jälkeen odota vahvistusta, joka tulee sinulle huhtikuun loppuun mennessä tai noin viikon kuluessa ilmoittautumisestasi.
Arvonnat

 

  • Tapahtumaa edeltävän 2 kk aikana arvotaan rajattu määrä Karnevaalikuponkeja eli alennuslipukkeita tapahtuman kävijöille.
  • Arvonnat toteutetaan Facebookissa tai Instagramissa, ja niihin osallistutaan kommentoimalla tai tykkäämällä arvontapostausta.
  • Yleisiä alennuslipukkeita ei ole, vaan arvottava Karnevaalikuponki kohdistuu aina tietyn yrityksen tuotteisiin.
  • Samassa arvonnassa voidaan arpoa useamman merkin alennuslipukkeita.
  • Me tuotamme materiaalin, suoritamme arvonnan ja toimitamme voittajalle Karnevaalikupongin, jossa nimetty yritys on mainittu.
  • Karnevaalikupongin voi käyttää ainoastaan paikan päällä, nimetyssä tapahtumassa. Voittaja esittää Karnevaalikuponkinsa myyjälle, ja myyjä antaa hänelle 30 euron alennuksen ostoksesta.
  • Arvontoihin osallistuminen on yrityksille vapaaehtoista. Se ei nosta myyjäpaikan hintaa. Myyjä sitoutuu ainoastaan tarjoamaan 30 euron alennusedun voittajalle tapahtumassa.
Kotimaisuus

 

  • Tapahtumaan ilmoittautuessaan myyjät sitoutuvat myymään Lastenvaatekarnevaalissa vain Suomessa valmistettuja tuotteita. Esimerkiksi vaatteen pitää olla Suomessa ommeltu, lelun tai korun pitää olla Suomessa koottu. Jos voit mainostaa tuotetta lauseella ”Made in Finland”, voit tuoda sen myyntiin.
  • Vaikka yrityksesi edustaisi myös ulkomailla valmistettavia tuotteita, tuo mukaan tapahtumaan ainoastaan kotimaassa valmistettua.
Myytävät tuotteet

 

  • Kävijät odottavat löytävänsä tapahtumasta lastenvaatteita, -asusteita, -tarvikkeita tai leluja. Vastaathan odotuksiin?
  • Muitakin tuotteita (kuten aikuisten vaatteita / äitiystarvikkeita / kodin sisustustuotteita) saa tuoda myyntiin.
Valot ja sähkö

 

  • Tampere: Tiloissa on yleisvalaistus. Mahdolliset lisävalaisimet tulee tuoda paikalle itse.
  • Hämeenlinna: Kyseessä on ulkotapahtuma, jossa ei ole valmiiksi valaisimia. Mahdolliset lisävalaisimet tulee tuoda paikalle itse.
  • Lomakkeella voit ilmoittaa, jos tarvitset paikallesi sähköä, esimerkiksi maksupäätelaitteiden latausta tai omaa spottivaloa varten. Lisähinta sähköstä on 20 € + alv 24 %. Jatkojohtojen käyttö on turvallisuussyistä sallittua vain ns. ”sähköllisillä” paikoilla. Ulkotapahtumassa (Hämeenlinna) käytäthän ainoastaan sinulle järjestäjän puolesta varattua, ulkokäyttöön tarkoitettua sähköjohtoa (ei omia jatkojohtoja!).
Hämeenlinna: Katos ja sääsuojat

 

  • Nämä tiedot koskevat HIP-designkujaa la 4.8.2018. Kyseessä on ulkotapahtuma, jonka pohjana on asfalttikenttä.
  • Osa myyntipaikoista on valmiissa katoksessa, yhteisessä ”basaarissa”, jolloin myyjän ei tarvitse tuoda omaa telttakatosta mukanaan.
  • Osa myyntipaikoista on ruutuja asfalttipohjassa, jolloin oma telttakatos tulee tuoda mukana. Kun haet tällaista myyntipaikkaa, sitoudut tuomaan tapahtumaan seuraavan määritelmän mukaisen telttakatoksen: Teltta on valmistettu syttyvyysluokitellusta materiaalista (SL1, DIN4102 B1 tai vastaava), teltta on CE-merkitty ja valmistajan ohjeen mukaan pystytetty ja painotettu ja sen turvallinen tuulennopeuden kesto tunnetaan. Telttakatokseen tulee tuoda mukana sen valmistajan suosituksen mukaiset painot.
  • Tapahtuma ei tarjoa suojia myytäville tuotteille rankkasateen tai muiden sääolosuhteiden varalta, joten tuothan tuotteiden ja myyntikalusteiden sääsuojat (kuten suojamuovit) mukanasi kaiken tyyppisille paikoille.
Kellonajat
  • Lastenvaatekarnevaalin HIP-designkuja on avoinna yleisölle klo 10-15. Myyjät pääsevät rakentamaan myyjäpaikkaansa klo 8. Alueelta tulee poistua klo 17 mennessä.
Roskat
  • Myyjien tulee viedä kaikki omalla myyntipaikalla syntynyt jäte mukanaan. Tapahtuma ei järjestä esimerkiksi pahvinkeräystä.
Maksu- ja peruutusehdot
  • Laskutus tapahtuu oletuksena yhdessä erässä ja lasku lähetetään sähköpostitse.
  • Tapahtuman osallistumismaksu lisäpalveluineen erääntyy noin 2 kuukautta ennen tapahtumaa. Myyjät julkaistaan sen jälkeen. Verkkosivuilla ja Facebookissa ilmoitetaan ainoastaan ne myyjät, joiden maksu on saapunut.
  • Osallistumisen peruuttaminen ja osallistumismaksun palauttaminen on mahdollista viimeistään 1 kk ennen tapahtumaa (varmista tarkka päivämäärä kunkin tapahtuman lomakkeelta). Perimme toimistokuluina 15 % osallistumismaksusta. Kun tapahtumaan on aikaa alle 1 kk, osallistumismaksua ei palauteta.
  • Vilppumedia (tapahtuman järjestäjä) ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka aiheutuvat, jos tapahtuma joudutaan perumaan tai siirtämään toiseen ajankohtaan ylivoimaisen, järjestäjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevan esteen vuoksi (force majeure).
Vakuutukset

 

  • Järjestäjä ottaa yleisen tapahtumanjärjestäjän vakuutuksen. Myyjä vakuuttaa itse omat tuotteensa varkauden tai vahingon osalta.
Muut ehdot

 

  • Myyjät vastaavat tapahtumassa itse tuotteidensa myymisestä. Lastenvaatekarnevaali ei ole osallisena kaupankäynnissä, ja myyjät vastaavat itse siitä, että tuotteet ovat turvallisia ja lainsäädännön mukaisia.
  • Jokainen myyjä maksaa toimintansa mukaiset verot sekä muut asiaan kuuluvat kulut. Asiakkaan on pyydettäessä saatava kuitti ostoksistaan. Tämä koskee myös myyjiä, jotka maksavat ainoastaan tuloveroa.

 Kiinnostuitko? Ota yhteyttä tai tule backstagelle

Voit liittyä Facebookissa suljettuun ryhmään ”Lastenvaatekarnevaalin backstage”. Ryhmä on tarkoitettu kaikille yrittäjille, joita Lastenvaatekarnevaali kiinnostaa. Ryhmässä voit myös keskustella toisten yrittäjien kanssa. Yhteydenotto tai ryhmään liittyminen ei sido sinua mihinkään.

Kuka tapahtumaa järjestää?

Lastenvaatekarnevaalin takana on Vilppumedian  Anna Vikström apujoukkoineen. Anna on helsinkiläinen, kokenut tapahtumajärjestäjä. Lue lisää.

Ota yhteyttä: anna@vilppumedia.fi, 040 416 2516.