Tiedote: Kotimaisten merkkien noste näkyy Verkatehtaan HIP-designkujalla elokuussa

Tunnelmaa HIP-designkujalla 2016. Kuva: Lastenvaatekarnevaali

28.6.2017
Julkaisuvapaa heti

Kotimaisten merkkien noste näkyy Verkatehtaan HIP-designkujalla elokuussa

Kotimainen design on osa Lasten taidefestivaali Hippaloita tänäkin vuonna.  Lastenvaatekarnevaali tuo Hämeenlinnaan la 5.8. jälleen joukon uusia, kotimaisia yrityksiä. Myynnissä on vaatteita, lastentarvikkeita ja sisustustuotteita.

Lauantaina 5.8.2017 Hämeenlinnan Verkatehtaalle levittäytyy HIP-designkuja. Alueelle on vapaa pääsy klo 10-15. Mukana on 11 eri yrittäjää, jotka edustavat kaikkiaan pariakymmentä eri merkkiä. Yksi asia yhdistää kaikkia näitä brändejä: sekä suunnittelu- että valmistustyö on tehty Suomessa.

Lastenvaatekarnevaalin tuottaja Anna Vikström. Kuva: Lastenvaatekarnevaali.

“Elämme kiinnostavaa aikaa”, sanoo “Made in Finland” -merkkeihin keskittyvän Lastenvaatekarnevaalin tuottaja Anna Vikström. “Ekologiset, lähellä valmistetut tuotteet puhuttelevat vuosi vuodelta suurempaa yleisöä. Uusia yrityksiä syntyy jatkuvasti, ja Lastenvaatekarnevaalinkin myyjistä suurin osa on toiminut vasta korkeintaan muutaman vuoden. Sosiaalisessa mediassa sana leviää vauhdilla ja keskusteluryhmissä on tuhansia jäseniä.”

Hämeenlinnassa nähdään muutama viime vuodelta tuttu myyjä ja paljon uutta. Mukana on aiempaa enemmän tarjontaa kodin sisustukseen. Esimerkiksi viime kesän tuore uutuus OMIN on graafisilla linjoillaan muodostanut jo vankan fanikunnan. Lahtelainen Pumpusville taas on juuri lanseerannut paljon kysytyn malliston teini-ikäisille pojille. Muita myyjiä ovat Design Helmeri / Verstas Vienola, KotiMai Design, Kuvaamataito Suvi Kari / Pumpa Design, OTUS, Pikku Prinselat, Sikaihana, Sokru, Susan design ja Tikkerperi.

Lastenvaatekarnevaali-tapahtumia on järjestetty vuodesta 2015 alkaen Helsingissä, Tampereella ja Jyväskylässä. HIP-designkuja on Lastenvaatekarnevaalin ja Hippaloiden yhteinen projekti, joka tuo kotimaiset merkit Hämeenlinnaan. Kujan ympärillä käynnissä on Hippaloiden monipuolinen ohjelma lapsille mm. työpajoineen ja konsertteineen.

Anna Vikström, Lastenvaatekarnevaali, 040-416 2516, anna@vilppumedia.fi
Riikka-Leena Puistola, Lasten taidefestivaali Hippalot (lomalla 29.6.-16.7.), 040 8696 326, riikka-leena.puistola@hameenlinna.fi